Čínští výrobci stále více expandují a prosazují se na světových trzích. Výjimkou není ani výrobce Tibet New Summit, který na asijských trzích působí jako Colove, ve zbytku světa se prodává jako značka Kove. Na EICMA 2022 ukázal dvě varianty svého rally speciálu.
Nový Kove 450 Rallyje tedy produkční verze závodního speciálu Colove 450 Rally. Podobně jako u KTM, nebo Fanticu, kde si taktéž můžete zakoupit repliku závodního speciálu. Kove 450 Rally není žádná rychlokvaška. Její výrobce ji intenzivně testuje již třetím rokem a nyní, zdá se, je ta správná doba motocykl poslat mezi lid.
Kove 450 Rally bude prodáván ve dvou specifikacích. Jednak to bude civilní verze, vybavená motorem o objemu 449 ccm, s výkonem 52 koní, se třemi nádržemi o kapacitě 30 litrů, s výškou sedačky 900 milimetrů. Podvozek tohoto modelu nese značku YU-AN a je pro nás doslova neznámý. Zdvih odpružení má 250 milimetrů.
Závodní specifikace která se bude prodávat pod názvem Kove 450 Rally Pro má podvozek stejné značky, jen o 50 milimetrů vyšší. O stejných 50 milimetrů je taky vyšší i sedačka.
Rally Pro má o něco silnější motor, který poskytuje 54 koní. Tento stroj se bude účastnit letošní Rally Dakar, takže budeme moct pečlivě sledovat jak si povede. A rovnou ve třech iteracích - pojedou s ním Ming Ji Fang, startovní číslo 81, Liason Deng, startovní číslo 85 a Sunier Sunier, startovní číslo 89. Všichni tři pojedou v kategorii Rally 2.
Stroje jsou vybaveny 21" a 18" drátěnými koly obutými do pneumatik s rozměry 90/90 a 140/80 a nízko položenou palivovou nádrží s objemem 30 litrů rozdělenou do dvou předních a jedné zadní. Celková hmotnost by měla být 155kg a vypadá to, že sériový kus nebude mít ke svému závodnímu bratru příliš daleko.
Ceny obou modelů jsou dramaticky rozdílné. Možná z důvodu toho, že verze Rally Pro nebude finálně osazena tím co jsme mohli vidět v Miláně. Údajně by měl mít mnohem kvalitnější podvozek značky KYB, standardně montovaný tlumič řízení Scott, standardně osazené tripmastery a elektricky poháněný roadbook. Dle dostupných informací by se standardní (homologovaná pro silniční provoz) verze Kove 450 Rally měla prodávat v přepočtu z amerických dolarů za 230 tis. Kč.
Rally verze (závodní bez silniční homologace) Kove 450 Rally Pro by se měla prodávat za cenu 340 tis. Kč, ke které se vyšplhala zejména díky použití kvalitativně vyšších komponent. U obou verzí se hovoří o servisním intervalu v tisících kilometrů, nikoliv v motohodinách. A ony tisíce nejsou nijak nízké - mělo by se jednat o 6000 km.