Konec oranžově zářící hvězdy? KTM se zmítá v problémech
KTM zažívá v letošním roce nejhorší sezónu za posledních 20 let. Je to předzvěst pádu z evropského trůnu?
KTM zažívá v letošním roce nejhorší sezónu za posledních 20 let. Je to předzvěst pádu z evropského trůnu?
Značka Indian naskočila do závodů v roce 2017 a díky svému motoru vyhrála v posledních sedmi letech 101 z 135 závodů. Tato dominance končí s koncem závodních motorů. Od doku 2025 budou povoleny pouze motory ze sériové produkce.
Na jaře letošního roku jsme vám již přiblížili skutečnost, že značku Morbidelli (dříve jen MBP) znovu rozdýchává Keeway Group - jeden z největších světových hráčů v oblasti skútrů a motocyklů, kam patří i další slavné značky, jako Benelli či Keeway. Nyní je již oficiálně známá i její působnost v České republice.
Cruiser a bagger Calibro řadí Moto Morini do střední třídy motocyklů této kategorie. S objemem necelých 700 kubíků se tak včlení mezi malé konkurenční cruisery s objemem motoru do 500 kubíků a velkoobjemové stroje.
KTM 450 SMR není úplně běžný civilní vozítko. Je to mokrosový speciál upravený pro extrémní jízdu na asfaltovém povrchu. Pro rok 2025 přichází s mnoha drobnými změnami.
Je to už deset let co Shineray odkoupila italskou značku SWM a právě pod touto značkou začne prodávat svůj chopper/cruiser Stormbreaker 1200.
Yamaha před půl rokem oznámila ukončení prodejů R1 v homologované verzi ke konci roku 2024. Modelový rok 2025 již nebude splňovat přísné emisní limity a v podobě v jaké se prodává nyní se s námi rozloučí.
Zejména KTM dostane konkurenci v podobě Ducati Desmo450, kterou chce italský výrobce začít prodávat ve street-legal variantě.
Japonský zelený tým následuje evropské výrobce, kteří v honbě za vyššími výkony pravidelně navyšují objemy motorů. Po rok 2025 tak hodlá přijít s inovovaným Vesysem 1100.
Na konci letošní sezóny se BMW chystá představit další verzi motocyklu se vzduchem chlazen boxerem. Mohl by to být návrat extrémního endura HP2
Nová Guerrilla 450 by se mohla zdát, má stejný základ v Himalayanovi. Není tomu ale úplně tak. Sice v jejím středu bije stejný motor, ten je ale zasazen v novém rámu, s novým podvozkem, koly, sedačkou, nádrží a...
Ducati se svým novým modelem Panigale V4 S ukazuje, že se má v současnosti jen velmi málo kam posouvat. Na World Ducati Week v Misanu překvapivě ukázala nový model, který je 0,15% výkonnější, váží o 0,4% méně a podle matematických výpočtů má o 4% lepší aerodynamiku. Přesto by měla dát jezdci jistější jízdní vlastnosti, tedy pokud s ní jezdec pojede v naprosto mezních jízdních výkonech.
Řešení, které my mohlo udělat radost automobilistům přesedajícím z auta na skůtr. Honda by jim chtěla dát pod pravou nohu plynový pedál. Kdy bude namísto řídítek volant, ještě nevíme.
Souo S2000, ani ve variantě GL, nepřekoná hmotnostní rekord motocyklů Boss Hoss. I když... moc nechybělo.
Na veletrhu EICMA avizovalo CFMOTO, že jejich supersport 675SR bude mít výkon 100 koní. K tomu ale nedošlo. Důvody nejsou překvapující.
Někdejší vlajková loď značky Suzuki, kterou si značka mazlila po desítky let, se loučí s širokou veřejností. U nás se už několik let neprodává a dala se koupit v několika vyspělých zemích. To ale nedává ekonomický smysl a Suzuki se s modelem (dočasně) rozloučí.