Před několika dny se na české automobilové scéně zjevil populární příspěvek plný dezinformací, o tom jak vodík bude vládnout všem, s korporací Stelantis v čele. Realita je ovšem zcela jiná, tím spíš v oblasti motocyklismu.

Znáte tu nutkavou potřebu udělat ve svém životě náhle něco jinak? Uzavíráte třeba nějaké náročnější období svého života a z myšlenky na odpočinek a v touze vypadnout ze stereotypu běžných dnů, pak vznikne nějaký bláznivý nápad?! Tak přesně takhle vznikla tahle naše, čistě holčičí, spontánní akce plná intenzivních zážitků a báječného svezení. Chceš vědět víc? Tak čti.

Po sedmileté přestávce nám letos na podzim naservíruje Moto Guzzi své největší cestovní enduro, které se od roku 2007 do roku 2016 prodávalo pod názvem Stelvio.

Je to tak, jako ženská ráda posuzuji motorky i z pohledu vhodnosti jejího použití něžným pohlavím. A je spousta motocyklů kde, i když je žena do určité míry vyježděná, stejně se pere s váhou, protože síla je něco, co nám nebylo shůry dáno. To si bohužel musíme tvrdě vybudovat. Ale pro Transalpa tohle jistě neplatí. Jak tedy z mého holčičího pohledu dopadl?

Internetoví odborníci po celém světě mají jasno - MX a enduro motocykly KTM, Husqvarna a GASGAS jsou vyráběny v jedné továrně a je to v podstatě to samé. Podstata sama je ale poměrně široká a my se tedy přesně podíváme, v čem jsou ony rozdíly.

Že se nám Duke 790 vrací po třech letech zpět na prodejny jsme avizovali již v únoru letošního roku, a tak jsme rádi, že se nám ho i podařilo získat na test. S radostí jsme ho hned vzali s sebou na dovolenou do pomyslné motorkářské Mekky - italských Alp.

Před 50 lety Yamaha uvedla na trh své první sériové motokrosové modely YZ. Stalo se to ve stejném roce, kdy společnost vyhrála své vůbec první mistrovství světa v motokrosu s Hakanem Anderssonem na továrním modelu YZM250. Byl to začátek nové éry tohoto sportu a během posledního půlstoletí se Yamaha etablovala jako jedna z nejinovativnějších a nejkonkurenceschopnějších značek ve třídách čtyřtaktů a dvoutaktů.

Čím déle jsem na světě, tím více mi ke spokojenosti v rámci běžných dnů stačí tak nějak méně. Dobré jídlo, pohodová domácnost a počasí vhodné na popojíždění po kraji. A proč se na denní bázi tarabit z garáže s více jak 200kg strojem, když člověk může sáhnout po něčem lehčím a kompaktnějším? A rozhodně o nic méně zábavném.