Yamaha XSR900 přišla na svět před pěti lety. Obvykle se výrobci snaží udržet životní cyklus stroje 10 let a v jeho půlce provést nějaký ten facelift. Yamaha po pěti letech přišla s poloviční revolucí.

Nortonův superbike má za sebou turbulentní životní dráhu. Jak jsme v minulosti několikrát informovali, za jeho zrodem stojí touha minulého majitele značky po hypersportovním motocyklu, který bude postaven z toho nejlepšího co se dá na světě sehnat. Tato snaha a z ní vyplývající ne zcela čisté obchodní praktiky srazily celé firmě vaz. Dostala se pod nucenou správu a do konkurzu, ze které ji vykoupila indická TVS. A ta tomuto superbajku nyní vdechla nový život.

Nadčasový koncept supersportu, který čínská fabrika ukázala světu společně s italským importérem Padana Sviluppo působí odvážně. Stroj byl navržen ve spolupráci s výzkumným a vývojovým centrem v Rimini "Modena 40" a nese se v moderním agresivním designu, s dvojitým sexy LED světlometem zapuštěným do kapotáže jak vpředu, tak i vzadu.